tirsdag den 9. december 2014

Gør-det-selv sikkerhedsliner

Behovet for at sikre sine ting, når man er på vandet, er stort. Taber man sin fiskestang, -kan den være væk for evigt.
Taber man sin pagaj i høj bølgegang, -kan det få alvorlige konsekvenser. Derfor synes jeg det er en god idé, at binde alle løse ting fast til sin kajak/båd. Snore har det dog med at vikle sig sammen og skal de være ret lange, kan det hurtigt blive noget rod.
Jeg ville derfor gerne have nogle liner som var fleksible og som ikke fyldte ret meget. Man kan købe mange lækre liner til formålet i diverse kajakbutikker, meen...
Jeg er pr. definition led og ked af, at skulle spendere en mindre formue på ting man let selv kan lave...
Her er en film som viser, hvordan man selv kan lave fleksible sikkerhedsliner.

Jeg glemte at vise, at taluritterne/wirelåsene, selvfølgelig skal klemmes med en tang, for at låse. :-(


Linerne er lavet af "trimmertråd" til en buskrydder og kan laves i forskellige længder og spiralstørrelser.

Her er linen monteret på en fiskestang.

Her er min "paddle leash"


Fylder ikke alverden på kajakken og giver et "clean look"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar