torsdag den 12. februar 2015

En fyraftenstur på fjorden

Med en datter på vinterferie hos farmor og konen og drengene på overnatning hos bedstemor, var jeg nærmest tvungen til at få luftet kajakken i den flotte februarsol, efter arbejde.
Eneste minus var, at det blæste en stiv pelikan...

Jeg var fast besluttet på, at gennemføre, så jeg drog afsted. Jeg endte på østsiden af Jelse tange ved Lundø. Umiddelbart var der nogenlunde læ, for den ret kraftige NV vind.



Jeg fik rigget til i en fart og monteret mit nye actionkamera, på min hjemmelavede kamerastang. Afsted det gik...

Jeg erfarede ret hurtigt, at på trods af de tilsyneladende små bølger, var det ikke helt let at sejle denne dag. Det var som om, at der opstod en form for turbolens på vandet og bagenden af kajakken, blev ret ofte presset ud til siden. (jeg har ikke ror på kajakken)
Der kom en masse små hidsige vindstød, som ikke så ud til at påvirke vandet synderligt, -det så faktisk ret roligt ud, men de satte min tålmodighed på prøve...

Efter et stykke tid, hvor balanceevnerne var blevet testet på en noget anderledes måde end jeg er vant til, besluttede jeg mig for at gå i land for at fiske.

Da vinden begyndte at tage yderligere til, besluttede jeg mig for at vende snuden hjemad.
Jeg dørgede med et blink, bagefter kajakken det meste af vejen tilbage, men uden held.


Jeg fik på trods af en irriterende vind og manglende fiskeheld, en god eftermiddag med høj sol.


Jeg erfarede senere, da jeg kom hjem, at jeg skal øve mig lidt mere i betjeningen af mit actionkamera, da flere af de videosekvenser jeg troede jeg havde lavet, ikke var at finde... ØV!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar