onsdag den 18. februar 2015

"Ekspedition" liggeunderlag fra Wolfcamper

Da Wolfcamper er igang med, at udskifte deres sortiment af selvoppustelige liggeunderlag og dermed på et tidspunkt havde sat prisen på deres eksisterende underlag ned med 50 %, øjnede jeg chancen for at gøre et kup. Jeg fik således underlaget til bare 250 kr!
Jeg bestilte den model, som hedder "Ekspedition". Underlaget er 4 cm tykt og vejer 1050 g.
Liggefladen er 183 x 51 cm.
Pakkestørrelsen er ø15 x 51 cm.

Selvom underlaget, som model er på vej ud af sortimentet, skal det dog ikke afholde mig fra, at lave denne lille anmeldelse. Der kan stadig være gode muligheder for at gøre rigtig gode handler rundt omkring, på denne serie af underlag.

Flot logo-tryk

Solid ventil

På billedet kan man tydeligt se det som Wolfcamper kalder "Milion holes" teknologien.
Det er rækkerne af de udskårne huller i skummet, som er med til at mindske vægten af underlaget.
De mange huller gør også, at underlaget er let at komprimere, ved pakning.

Der er kraftige pakkeremme til at holde på underlaget.
Dette er en fordel frem for elastikker, som typisk følger med til de lidt billigere underlag.


Der medfølger en pakkepose til at beskytte underlaget under transport

Uheld kan jo ske for selv den bedste, derfor medfølger der også et lappesæt



Jeg synes jeg har gjort en god handel, på et lækkert underlag, som oser af kvalitet. Ydermaterialet virker kraftigt og gedigent og ydermere er underlaget det hurtigste til at puste sig op, af dem jeg har haft.
Underlaget har en god isoleringsevne (jeg kender dog ikke R-værdien) og jeg har uden problemer kunne overnatte ude her i vinteren.
Komforten er også rigtig god, når man tager tykkelsen i betragtning. Jeg døjer i perioder med ryggen, men sover fantastisk på dette underlag.

*****
Fem stjerner herfra

Update!!

Liggeundelaget er afgået ved døden...

Limen gav op på oversiden og skabte en stor bobbel midt på fladen, under en telttur i pinsen 2016 (med en ødelagt nattesøvn til følge!).
Dette skete alt, alt for tidligt, især når man tager i betragtning, at det ikke er blevet brugt mere end 4-5 gange. (Jeg har haft fornøjelsen af, at teste andre underlag)

Jeg har efterfølgende kontaktet producenten mhp. en reklamation. Da underlaget er udgået af sortimentet, kunne jeg ikke få et nyt, da prisen på deres nye underlag, er højere...

Jeg måtte derfor tage til takke med, en refundering af beløbet, som underlaget havde kostet mig.

Jeg fik fortalt, at problemet med limningen, var et kendt problem. -Jeg håber Wolfcamper, har fået styr på kvaliteten i deres nye serie.

Revurderet vurdering

*
En enkelt stjerne, for det gode udseende...


1 kommentar:

  1. Jeg har købt 2 af disse liggeunderlag, og har haft samme problem med dem begge ;-(

    SvarSlet