fredag den 9. januar 2015

Hjemmelavet "kamerastang" til actionkamera

Jeg har som en del af en julegave fra min arbejdsplads, fået et actionkamera.
Navnet på kameraet, er slet og ret "Action camcorder". Jeg tror ikke det er verdens dyreste kamera, men det kan optage rimeligt fornuftigt, i HD. Der er desuden forskelligt tilbehør med.

Som det ses på billedet, er der forskellige mounts til at montere kameraet på. Hjelmbeslag, sugekopbeslag og et stangbeslag.
Derudover er der billader, pc kabel og et vandtæt etui, samt et 8 GB SD kort.

Bag på kameraet er der en 2" touch skærm

Jeg købte en teleskopstang til malerruller og afmonterede den del, som klikkes på malerrullerne. Den fungerer perfekt som kamerastang, til "selfie-filming" i kajakken :-)

Jeg fandt en gammel plastik endeprop, af typen der bruges til bordben m.m. og placerede den som afslutning på stangen. Nu er den også rimelig vandtæt.
Jeg brugte det beslag, som egentlig er beregnet til montage på et cykelstyr.



For at sikre kameraet, når det skal med i kajakken, har jeg monteret en af mine hjemmelavede sikringsliner. Kamerastangen kan nu placeres vilkårligt i en af fiskestangsholderne på kajakken, hvilket giver mulighed for forskellige kameravinkler.

Vandtæt etui


I sin længste form, er stangen ca 130 cm, hvilket jeg tror er passende i en kajak.

Jeg har set en række udemærkede anmeldelser af kameraet på Youtube, så jeg glæder mig til at få det prøvet af, udenfor køkkenet...

To be continued....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar