torsdag den 26. marts 2015

Bevæbnet til tænderne...

Kajak-kniv


Når man sejler kajak, er der som bekendt brug for en sikkerhedskniv som man kan frigøre sig fra diverse liner med, i tilfælde af kæntring eller andre nødsituationer.
Når man så oven i købet fisker fra kajakken, er risikoen for "linekluder" måske endnu større. Ydermere har man som fisker ofte brug for en kniv, til fx. opskæring af madding, filetering m.m.

Jeg havde igennem et stykke tid, sejlet med min rustfrie Mora kniv i min "Fiskekasse" bag på kajakken. Inspireret af en engelsk fyr fra Team RTM i England, fandt jeg på følgende løsning.


Kniven er monteret på min venstre skulderstrop på svømmevesten.
Her er den nem at nå og sidder ikke i vejen.



Læg mærke til, at kniven er placeret således at man ikke kommer til at skære hovedet af sig selv...



Jeg har fastgjort den med strips og et kraftigt stykke nylon webbing med velcro.
Denne placering fungerer rigtig godt og kan klart anbefales.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar