onsdag den 16. november 2016

Gør-det-selv termoisolering til vandflaske

DIY Cozy til Nalgene flaske

Inspireret af forskellige løsninger på Youtube, har jeg valgt, at lave min egen udgave af et "termoisolerings-etui" til min Nalgene vandflaske.

Hvis man som jeg, holder af, at campere om vinteren i sne og kulde, er der en overhængende risiko for at ens drikkevand vil fryse til om natten.

Man kan vælge, at tage en flaske med vand med ned i soveposen, eller forsøge at isolere sig ud af problemet.
-Jeg selv har valgt en kombination...

Jeg har lavet et termoetui af "alubobleplast", også kendt som "Reflectix".
Alle samlinger er tapet sammen med alutape. Hele yderdelen har desuden fået et lag tape, for ekstra beskyttelse.

Etui'et har to lag alubobleplast og isolerer rigtig godt! Jeg kan som bonus, nu bruge min vandflaske som ekstra termokande.

De fleste gange jeg camperer i vintertiden, vil etui'et fint holde mit vand frostfrit, men er der risiko for særlig hård frost, vil jeg nok vælge at tage hele molevitten med ind i teltet, eller hængekøjen. Måske endda med ned i posen.

Det kan godt være lidt svært at få fat i "Reflectix" herhjemme, men et termo-forrude-cover til en bil, kan fint bruges.

Med et sådan "cover" til ens vandflaske, er morgenkaffen sikret, når man er på vintertur! 😄


Ingen kommentarer:

Send en kommentar